Contact & Openingstijden

Vrijdag 14 september zijn het gemeentehuis en de milieustraat vanaf 12.00 uur gesloten in verband met een personeelsbijeenkomst.

Openingstijden:


LET OP!: Wij werken op afspraak. Maak hier een afspraak.
huisregels

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gemeentehuis:

Adres:
Gemeentehuis
Willem-Alexanderlaan 1
2351 DZ Leiderdorp

Postbus 35
2350 AA Leiderdorp

Contact:
Telefoon: 071 54 58 500
Fax: 071 58 95 691
e-mail: info@leiderdorp.nl

Sociale media:
Twitter  www.twitter.com/leiderdorpinfo
Facebook  www.facebook.com/gemeenteleiderdorp
Instagram  www.instagram.com/gemeente_leiderdorp
LinkedIn www.linkedin.com/company/gemeente-leiderdorp

Storingsdiensten:





Openingstijden gemeentehuis:

  • maandag van 8.30 tot 17.00 uur
  • dinsdag van 8.30 tot 17.00 uur
  • woensdag van 8.30 tot 20.00 uur
  • donderdag van 8.30 tot 17.00 uur
  • vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur

Telefonische bereikbaarheid:

  • Maandag t/m donderdag van 8.30 tot 17.00 uur
  • Vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur

Let op! De openingstijden van het gemeentehuis zijn anders dan die van Serviceplein Burgerzaken (de publieksbalies).

Afwijkende openingstijden voor gemeentehuis:

1e Kerstdag 25 december 2018 gesloten
2e Kerstdag 26 december 2018 gesloten

Overige gegevens:Kvk nummer: 27364127
Vestigingsnummer: 000012049859
Bankrekeningnummer: 28.50.04.891
IBAN: NL21BNGH0285004891
BIC: BNGHNL2G

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Serviceplein Burgerzaken:

De publieksbalies burgerzaken, bouwen en wonen, belastingen, werk en inkomen, en zorg werken uitsluitend op afspraak.

Openingstijden Serviceplein Burgerzaken:

  • maandag van 8.30 tot 12.30 uur
  • dinsdag van 8.30 tot 12.30 uur
  • woensdag van 12.00 tot 20.00 uur
  • donderdag van 8.30 tot 12.30 uur
  • vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur

Let op! De openingstijden van Serviceplein Burgerzaken zijn anders dan die van het gemeentehuis.

Adres:
Willem-Alexanderlaan 1

Afspraak maken:

  • U kunt hier een afspraak maken.
  • Bel naar 071 54 58 500
  • Of bezoek de receptiebalie in het gemeentehuis

Geboorteloket Alrijne Ziekenhuis
Ouders kunnen hun pasgeboren baby inschrijven bij de ambtenaar van de burgerlijke stand in het Alrijne ziekenhuis. Het geboorteloket bevindt zich op afdeling gynaecologie (B4). De openingstijden van het loket zijn maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 10.30 uur.

Digitaal loket
Steeds meer gemeentelijke producten en diensten kunt hier digitaal regelen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Milieustraat

Voor het gescheiden aanleveren van uw huisvuil, groenafval, grofvuil, papier, glas en kleding.
Op mijnafvalwijzer.nl vindt u onder andere het AfvalABC.


Adres:
Simon Smitweg 9

Openingstijden:

  • maandag tot en met donderdag van 7.30 tot 16.15 uur
  • vrijdag van 7.30 tot 12.30 uur
  • zaterdag van 9.30 tot 12.30 uur

Afwijkende openingstijden voor milieustraat:

1e Kerstdag 25 december 2018 gesloten
2e Kerstdag 26 december 2018 gesloten
Oudejaarsdag 31 december 2018 open van 7.30 tot 15.15 uur.

Wij nemen geen zand en aarde mee en u kunt dit ook niet naar de milieustraat brengen. Neem hiervoor contact op met www.renewi.nl.

Grofvuillijn:
Voor het laten ophalen van grofvuil bel telefoon 071 54 58 500.

Meldingen openbare ruimte:
Heeft u meldingen, vragen en/of opmerkingen over:

  • Scheve of losliggende stoeptegels
  • Overhangend groen
  • Het snoeien van een boom
  • Kapotte openbare straatverlichting
  • Meldingen op het gebied van handhaving/BOA (zoals illegale afvaldump, overhangend particulier groen, aanhangers)

Geef deze hier door. U kunt op het formulier aangeven of u op de hoogte gehouden wilt worden van de status.

Milieuklachten en -telefoon:
Milieuklachten over bedrijven kunt u melden bij de Omgevingsdienst West-Holland of via telefoon 0888-333555. Dit nummer is 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Algemene begraafplaats:

Adres:
Hoogmadeseweg 60B

  • maandag t/m vrijdag van 8.00 uur tot 17.00 uur
  • zaterdag, zondag, feestdagen van 10.00 uur tot 17.00 uur

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Politieservicepunt

Het politieservicepunt bevindt zich in het gemeentehuis aan de Willem-Alexanderlaan 1.

Let op! In juli en augustus is de politie alleen op maandagochtend en op woensdagavond aanwezig.

Reguliere openingstijden:

  • maandag van 9.00 tot 12.30 uur
  • woensdag van 17.00 tot 20.00 uur
  • donderdag van 9.00 tot 12.30 uur
  • vrijdag van 9.00 tot 12.30 uur

De politie is voor spoedgevallen 24 uur per dag telefonisch bereikbaar via 112.
Voor alle overige vragen is de politie ook 24 uur per dag bereikbaar via telefoon 0900 88 44.

Aangifte
Het beste kunt u vooraf even bellen naar 0900-8844 over wat de meest geschikte manier is om aangifte te doen. De volgende manieren zijn mogelijk:

  • aangifte op het politiebureau
  • aangifte via www.politie.nl/aangifte
  • telefonische aangifte via 0900-8844
  • het maken van een afspraak met de wijkagent.

Openingstijden politiebureau Leiden Noord aan de Kooilaan 96 zijn van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Loket Werk & Inkomen

Contactformulier:
U kunt uw vraag direct stellen via dit contactformulier. Na het invullen van het formulier ontvangt u een ontvangstbevestiging met een zaaknummer waaronder wij uw vraag hebben geregistreerd.

Telefonisch:
Wilt u liever bellen? Met vragen over uitkering, bijzondere bijstand en het minimabeleid of voor het maken van een afspraak kunt u bellen tijdens het telefonisch spreekuur: maandag t/m vrijdag: 09.00 – 11.00 uur. Telefoon 14 071, Leiden.

Openingstijden:
De balie Minimabeleid is van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 12.30 uur geopend. Voor Schuldhulpverlening kunt u zich persoonlijk aanmelden van maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 11.30 uur, Stadsbouwhuis, Langegracht 72.

Website:
Bekijk hier de website over Loket Werk & Inkomen.

Adres:
Alle dienstverlening omtrent Werk en Inkomen plaats in het Stadsbouwhuis aan de Langegracht 72 in Leiden. Bij uitzondering is het mogelijk een afspraak te maken in het gemeentehuis van Leiderdorp, bijvoorbeeld als iemand slecht ter been is.