Nieuwsbericht E-mailservice regelingen en verordeningen

Gepubliceerd op: 26 november 2013 00:00

Vanaf 1 januari 2014 is de gemeente niet meer verplicht om de regelingen en verordeningen op papier bekend te maken in Gemeente aan Huis. Verordeningen en regelingen worden gepubliceerd via www.overheid.nl.
Om toch op de hoogte te blijven van de bekendmakingen van verordeningen en regelingen kunt u zich aanmelden voor een e-mailservice. Wanneer een regeling of verordening verandert of wordt vernieuwd, ontvangt u daar een e-mail over.

Op grond van de Wet elektronische bekendmaking (WEB) waren decentrale overheden vanaf 1 januari 2011 al verplicht om hun algemeen verbindende voorschriften (regelingen en verordeningen) op het internet aan te bieden. (Klikt u voor de algemeen verbindende voorschriften van Leiderdorp hier.)

Hoe kunt u zich aanmelden voor de e-mailservice van overheid.nl?

  • ga naar www.overheid.nl
  • klik op "blijf op de hoogte" in het oranje vak in het midden van de site
  • vul uw email adres in, klik op stap 2
  • vul uw postcode, huisnummer en straal in, klik op stap 3
  • kies een overheidsorganisatie, klik op stap 4
  • kies een onderwerp, klik op stap 5 (omgevingsvergunningen etc worden (nog) niet overheid.nl gepubliceerd)
  • klik op aanmelden

In Gemeente aan Huis zal kort vermeld worden welke verordeningen en regelingen zijn bekendgemaakt via www.overheid.nl. Bekendgemaakte regelingen of verordeningen liggen ook ter inzage in het gemeentehuis.

De omgevingsvergunningen en APV bekendmakingen worden wel via Gemeente aan Huis en www.leiderdorp.nl/bekendmakingen gepubliceerd en (nog) niet via www.overheid.nl.