Nieuwsbericht Klant tevreden over dienstverlening gemeente

Gepubliceerd op: 13 februari 2013 00:00

De gemeente is u graag van dienst. Om te achterhalen wat u van onze dienstverlening vindt, voerde onafhankelijk bureau Effectory eind 2012 een klantonderzoek uit. De uitkomst van deze representatieve steekproef is inmiddels bekend: burgers, bedrijven en instellingen geven Leiderdorp een 6,7 voor haar dienstverlening. De vriendelijkheid van de medewerkers beoordelen zij met een 7,6.

Wij zijn erg blij met alle input die we hebben ontvangen. We gaan nu hard aan het werk om de goede scores te behouden en te verbeteren. Kritische punten pakken we natuurlijk aan.

De onderzoeksresultaten gebruiken we eveneens om onze toekomstige dienstverlening vorm te geven. Het gemeentebestuur is namelijk van plan een klantcontactcentrum in te richten. Dit klantcontactcentrum gaat alle klantvragen afhandelen die schriftelijk, telefonisch, elektronisch en via bezoek binnenkomen. Daarmee wil het bestuur het de burgers, bedrijven en instellingen gemakkelijker maken wanneer zij de gemeente iets willen vragen of iets van haar nodig hebben. Ook zullen meer producten via de website leverbaar worden. Wij zijn deze organisatieverandering momenteel aan het voorbereiden. Het klantonderzoek heeft ons diverse aandachtspunten voor onder andere de digitale dienstverlening meegegeven.

Wij houden u op de hoogte van de vorderingen. Voor nu danken wij alle respondenten hartelijk voor hun medewerking. Met uw hulp werken we aan een optimale dienstverlening.