Nieuwsbericht Periodiek Regiotaxi Holland Rijnland

Gepubliceerd op: 25 juli 2012 00:00

Per kwartaal een periodiek
Elk kwartaal maakt Holland Rijnland een bulletin over het functioneren van de Regiotaxi. Hierin vindt u informatie over de kwaliteit van het vervoer. Dus of de ritten volgens de afspraken die met de vervoerder gemaakt zijn, zijn uitgevoerd. Ook wordt vermeld hoeveel passagiers van de Regiotaxi gebruik hebben gemaakt.

In het tweede kwartaal waren dat 77.062 passagiers, waarbij ook nog eens 30 kinderen gratis meereisden, 72 keer de SoHo- of hulphond en 5.445 personen die de klant begeleidden op hun reis. Vergeleken met een jaar geleden, betekent dit voor een hoop gemeenten een forse stijging. In totaal waren er 7,5% meer reizigers dan een jaar geleden.

Tijdig ritten bestellen
Ritten met een gewenste vertrektijd kunt u tot uiterlijk een uur voor vertrek reserveren, wanneer het gaat om een rit met een gewenste aankomsttijd is dat uiterlijk twee uur van te voren. Wanneer u eerder weet dat u een rit met de Regiotaxi wilt maken en op welk moment dat is, reserveer deze rit dan meteen. Hoe eerder de vervoerder weet dat u gebruik wilt maken van de Regiotaxi, hoe beter hij u van dienst kan zijn. Stel de reservering dus niet uit tot het laatste moment.

Ophaalpunten
Er bestaat een aantal Regiotaxi-ophaalpunten waar u geniet van een verkorte wachttijd van een half uur. U treft deze op het station Leiden, bij de fietsenstalling naast de bushaltes; in de Breestraat te Leiden, tegenover de V&D en bij de bushalte van het Winkelhof in Leiderdorp. Op station Hillegom treft u een aanmeldzuil aan waarmee u ook uw rit kunt bestellen met een verkorte wachttijd; hier betaalt u echter een toeslag van € 1,00 extra per rit voor.

Grote evenementen
Wanneer u organisator bent van een groter evenement in de regio waarvan u weet of verwacht dat er meerdere belangstellenden via de Regiotaxi reizen, vragen wij u dit vooraf te melden bij de klantenservice van de Regiotaxi Holland Rijnland. Zo weet de vervoerder op tijd of en wanneer hij extra chauffeurs en wagens in moet zetten. Geef deze informatie dus alstublieft even door op nummer 0900 -20 22 369.

Afbellen ritten in vakantietijd of bij ziekte
Ritten die u regelmatig maakt kunt u tot een jaar van te voren reserveren. Dat heeft als voordeel dat u niet steeds opnieuw een rit hoeft te reserveren en de vervoerder kan ruim van te voren rekening houden met uw vervoer. Wat hierbij heel belangrijk is, is dat u wanneer u door bijvoorbeeld vakantie of ziekte geen gebruik wilt maken van een vooraf geboekte rit deze afzegt. Hierdoor voorkomt u dat de taxi voor niets bij u voor de deur staat, de vervoerder hierdoor extra kosten maakt en eventueel meerijdende klanten voor niets om moeten rijden. Denk dus alstublieft aan het afzeggen van vastgelegde ritten als u daar een keer geen gebruikt van maakt. 

Meer informatie
Voor meer informatie en cijfers, ook voor het downloaden van de nieuwsbrief kunt u terecht op http://www.hollandrijnland.net. De algemene informatiebrochure kunt u verkrijgen via het samenwerkingsorgaan Holland Rijnland, postbus 558, 2300 AN Leiden. Tel: (071) 52 39 067. Ook is er een folder over de Regiotaxi en de Wmo; deze kunt u verkrijgen bij de Wmo-afdeling van uw gemeente. Een rit reserveren kunt u doen via het nummer 0900 - 20 22 368 (lokaal tarief) of www.rthr.nl. Voor meer informatie, vragen of klachten kunt u bellen met de klantenservice: 0900 - 20 22 369 (lokaal tarief)