Meld onveilige plekken

De gemeente Leiderdorp wil dat iedereen zich veilig voelt in het dorp. Daarom start de gemeente een meldcampagne. Inwoners worden opgeroepen om plekken te melden waar zij zich onveilig voelen of waar er iets vervelends is gebeurd. Midden in een acute situatie? Dan geldt zoals altijd: bel 112.

Inwoners kunnen hun melding eenvoudig doorgeven via de ‘Zo Gemeld-app’ of via www.leiderdorp.nl/melding. De gemeente gebruikt deze meldingen om situaties in kaart te brengen en waar nodig maatregelen te nemen om de veiligheid te verbeteren. Burgemeester Tjarda Struik: “Iedereen moet zich in Leiderdorp veilig kunnen voelen op elk moment van de dag. Of u nou jong, oud, vrouw of man bent. Door onveilige plekken te melden, krijgt de gemeente inzicht. Pas als we dat hebben, dan kunnen we ook kijken wat we kunnen doen. Samen maken we ons dorp veiliger.”

Campagne “Onveilig? Zo gemeld.”

De campagne “Onveilig? Zo gemeld.” krijgt de komende weken aandacht via verschillende kanalen. Op de gemeentelijke website, sociale media en in het Leiderdorps Weekblad worden inwoners opgeroepen om hun ervaringen te delen. Ook verschijnt er vanaf 21 november een flyer op de digitale infozuilen en op andere plekken in het dorp, zoals de bibliotheek en het gemeentehuis. Het doel van de campagne is mensen uitnodigen om een melding te doen als zij een plek als onveilig ervaren of als er iets vervelends is gebeurd. 

Meldmogelijkheden:

Deel dit nieuwsbericht