Melding over uw buurt en overlast
Ziet u iets in uw omgeving waarvan u wilt dat er iets aan gedaan wordt? Dan kunt u dat bij de gemeente melden. U kunt alles over de openbare ruimte aan ons doorgeven door hiervan een melding te maken.
Denk hierbij onder andere aan:
- Een volle container of afvalbak
- Een niet werkende straatlantaarn
- Losliggende tegels
- Meldingen over het groen in Leiderdorp
- Overlast
- Foutief geparkeerde voertuigen
- Zwerfafval
Op de meldingenkaart kunt u zien of de melding al bekend is bij de gemeente. Maar let op: niet alle meldingen staan op de kaart. Privacygevoelige informatie, zoals namen en kentekens, worden niet op de kaart weergegeven.
Zo Gemeld app
Met de app Zo Gemeld kunt u de melding rechtstreeks vanaf uw telefoon doen. Zo meldt u makkelijk en snel een losliggende stoeptegel, kapotte lantaarnpaal of bijvoorbeeld een volle container. U kunt de app via onderstaande knoppen downloaden. Meer informatie over de app vindt u hier.
Geluid-, licht- of geuroverlast
Heeft u overlast van een bedrijf in uw directe leefomgeving? Bijvoorbeeld geluid- of geuroverlast of bodem- of luchtverontreiniging? Dan kunt u dit melden via de website van de Omgevingsdienst West-Holland of via de Milieutelefoon. Dit loket is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Het telefoonnummer is 0888 – 333 555 (lokaal tarief).
De Omgevingsdienst West-Holland behandelt alleen meldingen over geluidsoverlast van bedrijven. Heeft u overlast van geluid in de openbare ruimte dat niet afkomstig is van een bedrijf? Dan kunt u een melding doen via bovenstaande blauwe knop.
Hulpdiensten
- Bij geen spoed, maar wel politie: 0900 - 8844.
- Bij geen spoed, maar wel brandweer: 0900 - 0904.
- Bij spoed: 112.
Heeft u een andere vraag?
Klik dan op de onderstaande knop.