Wanneer wordt uw stempas bezorgd?
De stempassen worden in de week van 6 oktober (week 41) bezorgd. De kandidatenlijst ontvangt u in de week van 20 oktober (week 43).
Wie mag er stemmen?
U mag in de gemeente Leiderdorp stemmen voor de leden van de Tweede Kamer als u:
- In de gemeente Leiderdorp woont en daar op 15 september 2025 nog steeds staat ingeschreven;
- 18 jaar of ouder bent op de dag van de verkiezing;
- De Nederlandse nationaliteit heeft;
- Niet bent uitgesloten van het kiesrecht door de rechter.
Wat neemt u mee naar het stembureau?
- Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID -kaart, rijbewijs). Deze mag maximaal vijf jaar verlopen zijn op de dag van de verkiezingen;
- Stempas(sen) en/of kiezerspas.
Hoe stemt u namens iemand anders?
- Via machtiging achterop de stempas. Neem de stempas en een kopie van het identiteitsbewijs mee van de persoon die u gemachtigd heeft. De kopie van het identiteitsbewijs mag u ook op uw smartphone of tablet laten zien op het stembureau;
- Bij volmacht: neem het volmachtbewijs mee. U hoeft geen kopie mee te nemen van het identiteitsbewijs van de persoon die u gemachtigd heeft.
Identiteitsbewijs kwijt of gestolen?
Is uw identiteitsbewijs gestolen of bent u het kwijt? Dan kunt u met een verklaring van vermissing, afgegeven door de gemeente, toch stemmen. Neem hiervoor contact op met het Serviceplein, team Burgerzaken, via 071 54 58 500.